Pages

Thursday, September 1, 2011

Timişoreanul care desenează pentru americani


"Victor Drujiniu colaborează cu actorii de la Hollywood, pentru benzile desenate pe care le realizează. După trei ani în care a colaborat cu americanii, Victor plănuieşte o şcoală pentru timişorenii care vor să se lanseze în afara continentului.

La numai 30 de ani, Victor Drujiniu spune despre el că este un om simplu. Desenează peste 14 ore pe zi şi se poate lăuda că şi-a văzut visul cu ochii. De mai bine de trei ani, tânărul are un nou job - el colaborează cu americanii, pentru a realiza cele mai de succes benzi desenate, reviste care fac furori în rândul publicului american. Ba mai mult, la ultima sa colaborare pentru revista „Predators" - o adaptare după ecranizarea filmului de la Hollywod, Victor Drujiniu a a fost ales de însuşi regizorul şi scenaristul din California Robert Rodriguez. „«Predators» a fost unul dintre marile succese. Am muncit cred că şi cel mai mult la proiect. Mi s-au dat imagini cu actorii, pe care trebuia să îi transpun în acţiune. Una din probleme am întâmpinat-o chiar la nasul lui Adam Brody. Mi s-a transmis că actorul s-ar fi supărat că i l-am făcut prea mare", a povestit, cu haz, timşoreanul.

Originar din Sfântul Gheorghe, Victor a venit la Timişoara pentru a se specializa la Facultatea de Arte Plastice. „Am fost implicat într-un proiect care implica un studio 3D. Asta consider că a reprezentat rampa mea de lansare", a povestit Drujiniu. În momentul când un prieten i-a povestit despre o revistă din SUA care caută tineri talentaţi la desen, a prezentat şi el un portofoliu."

sursa articol: adevarul.ro

23 comments:

  1. Eu nu înțeleg o chestie, banda nord-americană nu e de câcat doar atunci când e un român implicat în producția sa?

    ReplyDelete
  2. Druje e un artist in adevaratul sens al cuvantului! Sa desenezi pe o foaie A4 in creion, fara sa ai undo sau redo...si sa arate desenele curat, ca si cum ar fi facute pe calculator...sau sa nu se vada pic de stersatura de la radiera...nu oricine poate face asta. Felicitari Druje, tot mai multe articole apar despre tine.

    ReplyDelete
  3. da' cine a zis ca ar fi de cacat?...

    ReplyDelete
  4. Nu am inteles bine primul comment... banda desenata americana ar fi de cacat, cu exceptia cand un roman e implicat in productia ei si atunci e misto? Just askin', repet, nu am inteles intrebarea...call me stupid... (glumesc, don't call me stupid).

    ReplyDelete
  5. Băi, nu știu, urmărind cu oarece regularitate blogul acesta, SalonBD, scrierile domnului Dodo Niță prin alte locuri și blogul Librăriei Jumatatea Plină, cam asta ar fi impresia pe care mi-am creat-o.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Și înainte să-mi zici că tu n-ai fi zis niciodată strâmbe despre banda nord-americană, faptul că nu îi acorzi atenție decât atunci când toată lumea zice ceva de ea(ex, moare cineva) sau când vreun român desenează, sau dă cu tuș peste desenul altuia, mă trimite cu gândul la faptul că doar atunci ar merita atenție. Deci în general e de câcat.

    ReplyDelete
  8. Tine de gustul fiecaruia, unora le place altora nu. Unii dintre noi au colectii care valoreaza mii de lei si sunt numai titluri americane. Evident ca e de cacat in viziunea aluia care nu ii place si e dreptul lui sa catalogheze cum vrea. Si daca romanilor care deseneaza pentru publicatiile mari sau "dau cu tus peste desenul altuia" - o meserie in sine in domeniul comics - li se acorda atentie din partea noastra, foarte bine ! La cat de greu e sa ajungi acolo, merita sa le dam atentie.

    ReplyDelete
  9. @Darryus, înțelegi o laie.

    Colecții de mii de lei, cât poate însemna? Zece tradeuri sau romane grafice?

    ReplyDelete
  10. @Alin, parca esti un pic artagos?
    Hai sa o lasam asa, sa nu mai poluam pagina asta.

    ReplyDelete
  11. ce coincidenta: chiar azi am pus pe blogul meu (dupa ce am scanat pagina cu pagina) Batman in romana. si nu, nu cred deloc ca e de cacat - tot respectul pt industria americana de comics si sunt mare fan spiderman

    ReplyDelete
  12. Octav, chiar am vrut sa zic si am uitat...ca tu pui destul de des articole cu comics americane, nu numai cand au legatura cu romanii. Eu sunt fan batman, so thanx ;)

    ReplyDelete
  13. N-am nimic cu Batman Aventures că-i o serie drăguță, dar e o notă de subsol a unei note de subsol în ceea ce privește banda desenată cu supereroi.

    Și Darryus, linkuri la webcomics cu un copy/paste nu înseamnă articol.

    ReplyDelete
  14. Sa inteleg ca urmeaza romanul care lucreaza pentru franco-belgieni si romanul care lucreaza pentru japonezi?

    Nu vreau sa par ironica dar titlul este foarte sugestiv. "Timisoreanu care DESENEAZA pentru americani" Da, este lucrativ sa desenezi pentru americani dar... cam asta e tot. Nu faci banda desenata decat in cadrul unei echipe sau in cadrul unei case editoriale.

    Poate un articol mai detaliat in ceea ce priveste sistemele de lucru, american vs franco-belgian vs oriental vs webcomic ar fii interesant.

    Acolo se vad diferentele si poate vom intelege si noi care e mai potrivit la noi, si cat de senzationala este vestea unor asemenea desenatori care lucreaza pentru ... whoever.

    Nu vreau sa sune ca si cum nu apreciez munca sau contest ce a realizat acest domn... insa un desenator bun nu face nimic fara un scenariu bun.

    ReplyDelete
  15. articolul l-am gasit intamplator pe net si mi s-a parut interesant de shareuit, daca mai gasiti si voi astfel de info puteti sa puneti si voi pe blog (sau imi transmiteti si pun eu :)

    ReplyDelete
  16. @Raluca Z Nord-americanii n-au efectiv un sistem de lucru. Marvel și DC au și bănuiesc că sunteți familiarizați cu ele, însă chiar și ei îl mai încalcă uneori, iar restul lucrează destul de divers. Se publică benzi realizate de o persoană(în diferite moduri), se (tr)aduc din străinătate, se publică benzi în diferite reviste cu interes mai divers, în antologii susținute de edituri mai puternice, în antologii susținute de edituri mai slabe (care mai apoi dacă se mai colecționează în romane grafice), se publică chiar multe din buzunarul artistului/artiștilor și bănuiesc că mai sunt câteva procedee pe care le-am uitat. Benzile în sine sunt făcute de o persoană, mai multe, fiecare cu rolul său, colaborări mai ciudate, în studio, cu echipe rotative sau stabile, cu un scriitor sau sunt scrise ca serialele la o masă rotundă. Evident că benzile cu cea mai puternică vânzare imediată sunt cele cu supereroi, dar puține din acelea se vând pe urmă sub orice formă în cantități impresionante, în timp ce situația stă un pic altfel cu celelalte, benzi precum Fables(majoritatea de la Vertigo de fapt) sau Invicible fiind cunoscute de procente semnificative de cititori numai prin intermediul colecțiilor.

    E ceva democrație în ceea ce privește webcomicurile, însă rareori se implică multe persoane într-o singură bandă. S-au cimentat destul de multe colective mai mult sau mai puțin tematice(SpaceDock 7, act-i-vate, TX Comics) care acționează într-un fel ca niște edituri și apar colaborări precum Trenches sau Gutter. Unele sunt concepute pentru a fi tipărite, altele depind de posibilitatea unei ”pânze infinite” sau chiar de cod. Astea din urmă mi se par foarte ”gimmicky”. Din cauză că influențele multor creatori sunt chiar alte webcomicuri, stripuri, poate benzi din alternativa americană sau chiar anumite manga, înseamnă că se preferă mai puțin benzile de gen, în orice caz nu genurile des exploatate (în parte și din cauză că acolo lucrurile s-au făcut mai bine în lumea tipărită), preferându-se cele de tip ”gag-a-day” memoriile, sau slice of life cu un pic de gen presărat pe deasupra. Asta nu înseamnă că nu ar fi excepții. De asemenea, din cauză că atenția cititorilor e atât de limitată pe Internet, se preferă fie melodrama, fie umorul, dacă nu chiar amândouă. Desigur și aici există excepții, chiar multe.

    E bună linia pe care merg? Ar trebui alt fel de date?

    ReplyDelete
  17. @Alin, mai structurat un pic, poate pe marile piete de benzi desenate daca nu pe stiluri.

    In rest pare ok informatia.

    ReplyDelete
  18. @Raluca Z Îți dai seama că n-aveam la zece noaptea să mă apuc să scriu eseul lui pește. Era o demonstrație, că oricum vroiam să fac ceva similar (iar într-o oarecare măsură am început pe blogurile unde scriu).

    Nu prea înțeleg ce vrei să spui pe stiluri. Fiecare artist are stilul/stilurile sale(să nu mai zic că la americani e puternic influențat de inker și colorist), fiecare scenarist preferă anumite teme, are un anumit mod de a scrie dialog.

    Dacă ajung la japonezi s-ar putea să am nevoie de niște ajutor. Dar...nu-ți respirația în legătură cu articolele.

    ReplyDelete
  19. Nu prea pricep de ce-l bagati in seama pe Alin, este mult prea subiectiv (spre negativ) in tot ceea ce scrie ca sa poti dezbate ceva cu el.

    Daca tot fiecare artist are stilul lui, preamarite iubitor de BD, cum de te pui sa critici atat de multi artistii? Ai auzit cumva de liberul arbitru? Works both ways u know. Tu-ti spui parerea, noi avem dreptul sa ne doara in dos de a ta parere. Ce zici?

    Cand stai si behai de pe un scaun in fata unui PC fara sa ai habar de ce inseamna munca de BD / ilustrator, ai dreptul sa shut the fuck up!

    Doar pt ca poti vorbi liber, nu inseamna ca trebuie sa o si faci. Mai bine taci decat sa spui porcarii numa de dragu de-a te auzi vorbind.

    ReplyDelete
  20. Octav, este înafara subiectului, dar să știi că nu e nevoie să ștergi un post întreg doar pentru un comentariu.

    ReplyDelete
  21. nu eu am sters postul, fiecare contribuitor la revista are dreptul sa posteze si respectiv sa stearga artcole de pe blog.

    chiar vroiam sa te rog sa nu te mai iei chiar de orice se posteaza si se discuta aici sau oriunde, daca tot veni vorba. fiecare are drepttul la o parere si fiecare are dreptul la o contra-parere dar nu cred ca te-a desemnat cineva "gica-contra" pentru ca asta mi se pare ca esti, no offence

    ReplyDelete
  22. S-au șters trei postări la care am comentat, unul sigur al tău (pe care l-ai înlocuit, dar nu-mi dau seama ce modificări ai făcut).

    ReplyDelete