Pages

Tuesday, October 31, 2023

lansare POC#3


Vă invităm în data de 𝟮 𝗻𝗼𝗶𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲, începând cu 𝗼𝗿𝗮 𝟭𝟵:𝟬𝟬, la Centrul Ceh București, la lansarea revistei de bandă desenată documentară POC!#3.

Aflată la cea de-a treia ediție, revista POC! prezintă în paginile sale șapte noi povestiri țesute în jurul temei „Universul Apelor - prezență și (in)suficiență” și dezvoltate alături de o echipă interdisciplinară formată din cercetători, antropologi, activiști, artiști și ilustratori.
Plecând de la procesul actual de transformare prin care trec societățile noastre, locale și globală, în ceea ce privește apa ca resursă, teritoriu, patrimoniu și criza climatică, ne-am propus să creăm în POC!#3 un context de dialog, cercetare și creație artistică pe tema influenței apelor asupra vieții cotidiene, dar și a identității comunităților care locuiesc în proximitatea apei.

Așadar, revista POC!#3 reprezintă și încununarea unui an de cercetări antropologice.
Vă invităm să răsfoim împreună paginile noului număr POC! și să luați parte la o discuție cu autoarele, autorii, ilustratoarele și ilustratorii implicați, despre noul subiect al revistei, despre munca de cercetare întreprinsă și descoperirile sale, precum și despre munca artistică din culisele revistei!

𝗘𝗰𝗵𝗶𝗽𝗮 𝗣𝗢𝗖!#𝟯: Alexey Klyuykov, Maria Simina Dimancea, Anna Benczédi, Dări Tămăslăcaru, Roma Gavrilă, Miruna Șmit, Tuan Nini, Pavel Sterec, Bogdan Iancu, Vlad Gheorghiu, Călin Cotoi, Loredana Pană, Liviu Chelcea, Maria Surducan, Petra Dobruská, Monica Stroe, Teodor Bradu și Raluca Dan.

Istorii din '89 la Lisabona

enghlish version [here]
 
Nicolae Negura (autor), Raul (ICR Lisabona), Dinu Gindu (director ICR Lisabona), Nicolae Pepene si Ioana Schiopu (Muzeul Judetean de Istorie Brasov), Octav Ungureanu (autor), Silvia si Lorena (ICR Lisabona)

Joi, 26 octombrie, a avut loc la sediul ICR din Lisabona deschiderea expozitiei "Historias de '89 em banda desenhada", mai exact 16 povesti din "Istorii din '89 in benzi desenate" traduse in portugheza si expuse fizic, celelalte povesti in limba romana fiind prezentate pe toata durata expozitiei pe ecranul din galeria ICR. 

"Istorii din 89 in benzi desenate" poate fi considerat unul dintre cele mai importante proiecte de benzi desenate romanesti reunind lucrarile a 39 de autori sau echipe de autori - facandu-l cel mai mare album colectiv de benzi desenate publicat pana la aceasta data in Romania, este cel mai voluminos album cu ale sale 212 pagini de benzi desenate facute special pentru acest proiect si primul astfel de album dedicat evenimentelor din Decembrie 1989, lansat la Brasov pe 21 decembrie 2019 chiar cu ocazia aniversarii a 30 de ani de la  acel moment istoric.

"Istorii din '89 in benzi desenate" este un proiect finantat si editat de Muzeul Judetean de Istorie Brasov, organizatorul Festivalului International de Benzi Desenate Istorice Brasov, si a fost facut posibil de Nicolae Pepene, manager cultural si directorul Muzeului Judetean de Istorie Brasov, cel care a pariat pe promovarea istoriei prin benzi desenate, si coordonat de Ioana Schiopu, Octav Ungureanu si Alexandru Ciubotariu. Albumul se gaseste in librarii sau poate fi comandat online [aici]

Cei 39 de autori sau echipe de autori sunt: Pillowzoid, Anghel Serban, Cristian Pacurariu, Adrian Serghie, Alexandru Ciubotariu, Ana Calistru, Gabi Rusu, Ionut Popescu, Cristian Darstar, Bogdan Chelaru, Mirel Dragan, Maria Surducan, Robert Obert, Toma Alexandru si Geo Doba (scenariu), Puiu Manu si Nicolae Pepene (scenariu), Matei Branea, Cristiana Calin, Daniel Eduart Buruiana, Ileana Surducan, Alin Teodor Ivan, Octav Ungureanu, Valentin Ionescu, Xenia Pamfil, Lucian Amarii, Felix Crisan, Veronica Solomon, Daniel Danil, Giorge Roman, Viorel Pirligras, Sorina Vazelina, Serban Andreescu, Mircea Arapu, Mihai Timosenco, Vlad Forsea, Alexandra Gold, Radu Carp, Nicolae Negura, Daniel Rizea si Marian Mirescu (scenariu), Gabriel Zabava. 

La vernisaj au participat consulul Romaniei la Lisabona, d-na Ecaterina Petre, atasatul cultural al Ambasadei Romaniei, membri ai comunitatii romanesti din Lisabona - artisti, fotografi si graficieni sau oameni obisnuiti, cu totii interesati atat de subiect cat si de banda desenata romaneasca.



 Expozitia poate fi vizitata pana pe 5 decembrie la sediul ICR din Rua do Barao 10, Lisabona.

Dincolo de pregatirea evenimenului, echipa ICR Lisabona, coordonata de dl. Dinu Gindu, a pus la cale si o vizita la Amadora BD (cu lucrari originale cu Superman sau Garfield in expozitie printre altele) unde unul dintre organizatori a facut un tur ghidat divulgand detalii din istoria si organizarea acestui eveniment aflat la editia nr 34 - cel mai mare festival de benzi desenate din Portugalia.


Tot ICR Lisabona a aranjat si o intalnire a echipei din Romania cu redactorul sef al Diario de Noticias, cel mai vechi si printre cele mai importante ziare din Portugalia, dl Leonidio Paulo Ferreira fiind foarte interesat de subiectul abordat in "Istorii din '89 in benzi desenate" 
Later edit: Articolul din Diario de Noticias [aici]

Octav Ungureanu
autor comics & ilustrator
editor Revista Comics
organizator Bucuresti ComicsFest

Sunday, October 29, 2023

Dune - romanul grafic - cartea a doua


În romanul grafic Dune: Cartea a doua, Muad’Dib, al doilea volum din trilogia în care a fost adaptat romanul Dune publicat de Frank Herbert în 1965, tânărul Paul Atreides și mama sa, doamna Jessica, ajung în inima deșertului din Arrakis. Trădați de propriul medic, perfidul Dr. Yueh, și hăituiți de cei mai mari dușmani al lor, Harkonnenii, Paul și Jessica trebuie să-i găsească pe misterioșii fremeni sau să piară. În timp ce descoperă secretele bine păzite ale planetei, sunt puși în fața unor decizii care le vor schimba soarta și viața pentru totdeauna.

Această adaptare fidelă realizată de scriitorul BRIAN HERBERT, fiul lui FRANK HERBERT, și de KEVIN J. ANDERSON continuă să exploreze transformarea lui Paul dintr-un simplu băiat într-un personaj mesianic misterios.

Echipa artistică formată din RAÚL ALLÉN și PATRICIA MARTÍN dă din nou dovadă de o adevărată măiestrie în domeniul benzilor desenate, continuând abordarea originală din primul volum. 

Se poate comanda de [aici]

Saturday, October 28, 2023

Workshop Maria Surducan

 

"Maria Surducan va fi prezentă la Bucharest Graphic Days cu un workshop și cu un Talk, în data de 04.11.2023, în sala de conferințe la Instituto Cervantes de Bucarest"

toate detaliile [aici]

Decernarea Premiilor Antalis

Ionut Popescu isi poate trece un nou premiu in palmares, el a castigat premiul de 1000 de euro la categoria peste 25 de ani in cadrul concursului de benzi desenate organizat de Antalis Romania  iar la categoria 16-25 de ani a castigat Tudor Vidoni. Ceremonia de decernare a premiilor a avut loc vineri 27 octombrie la Arcub in cadrul evenimentului Bucharest Graphic Days. Mai multe detalii: [aici]



Thursday, October 26, 2023

evolutie: Lucky Luke

 

Evolutia personajului Lucky Luke desenat chiar de creatorul sau belgianul Maurice De Bevere, mai cunoscut ca MORRIS. Mai multe despre Lucky Luke: [aici]

Friday, October 20, 2023

Muc cel MIc


 Colecţia Radio-Prichindel


MUC CEL MIC de Wilhelm Hauff
Roman grafic de Alexandru Ciubotariu

poate fi comandat de aici: [link]

Thursday, October 19, 2023

How to draw funny cartoons


In 1940, inainte de aparitia Xerox-ului, un tanar student a mers la biblioteca si a copiat de mana o intreaga carte din 1910 despre cum sa desenezi, e vorba de "How to draw funny cartoons" de Eugene Zimmerman. Mai multe despre asta: [aici


Acum... e mult mai simplu... si pdf-ul poate fi downloadat gratuit: [aici]
 

"Povesti" de Ion Creanga, benzi desenate de Ionut Popescu


Album de benzi desenate realizat pentru editura Casa Radio, care cuprinde 3 povesti ale cunoscutului autor Ion Creanga - continand unele dintre cele mai populare povestiri: „Capra cu trei iezi”, „Punguța cu doi bani” și „Ursul păcălit de vulpe”- un total de 52 de pagini, si poate fi comandat direct de pe site: https://www.edituracasaradio.ro/




Wednesday, October 18, 2023

Concurs de benzi desenate ASAP

Vrei să participi la Banda ASAP dar nu știi prea multe despre cum se creează un comics? Ți-am explicat pașii pe scurt. Și, dacă ești elev de gimnaziu sau liceu din București sau din județele Ilfov și Constanța, descarcă șablonul de pe asap-romania.ro/proiecte/banda-asap/ și roagă un profesor să îți înscrie lucrarea în concurs!

Un proiect în parteneriat cu Animest.


postare fb: [aici]
toate detaliile [aici]

Tuesday, October 10, 2023

Concurs de desen


Apel catre toti visatorii!

Echipa Lego Dreamzzz isi cauta un nou supererou!

Mateo, Izzie, Cooper, Logan, Zoey, Z-Blob si Albert sunt in cautarea unui nou partener de aventuri, alaturi de care sa lupte cu Regele Cosmarurilor si sa lucreze impreuna pentru a restabili echilibrul in lume.

Cum ar arata, in viziunea ta, un nou personaj Lego Dreamzzz?

Trimite-ne o schita la adresa lego@guerrillaradio.ro pana pe 20 octombrie si posteaz-o si pe Facebook sau Instagram folosind #ConcursLEGO si produse Lego in valoare de peste 3000 de Euro pot fi ale tale!


Detalii si regulament: [aici]

Sunday, October 8, 2023

Character REdesign (partea a patra)

english version: [here]
Incepem cu un exemplu foarte NEreusit de redesenare a unui personaj clasic: nimeni altul decat Yosemite Sam, "the meanest, taughest, shootinest north south est and west of the Pecos" care isi face aparitia pe 5 mai 1945 ca rival al lui Bugs Bunny in scurt metrajul Hare Trigger, regizat de Friz Freleng. 


Alte nume care au fost luate in considerare pentru micutul dar nervosul cowboy au fost: Denver Dan, Texas Tiny si Wyoming Willie dar a ramas Yosemite dupa parcul national bogat in canioane atat de iconice pentru vestul salbatic iar inspiratie pentru el se pare ca a fost Sheriff Deadeye - un cowboy galagios cu mustata rosie jucat la radio si televizor de comediantul Red Skelton, foarte popular in anii '40-'50.


Design-ul clasic il prezinta ca un tip foarte mic de inaltime in contradictie cu personalitatea exploziva si gura mare. Mustata foarte lunga cat si sprancenele rosii si stufoase fac aluzie la temperamentul sau - el se enerveaza foarte repede si se aprinde ca focul. Iar peste toate vine o palarie exagerat de mare, menita sa compenseze statura mica. Si cand e reprezentat ca un pirat, palaria supradimensionata de cowboy e adaptata fidel, fiind deci un element important de character design. De la piciorusele foarte mici pana la bandana neagra de bandit, fiecare element are un rol bine stabilit in redarea personalitatii personajului si in acelasi timp nici un element nu iese prea mult in evidenta in detrimentul celorlalte, avem deci un design echilibrat si un personaj cat se poate de original! 

intreaga evolutie a lui Yosemite Sam: [aici]

Trecem apoi la Yosemite Sam din seria Wabbit (2015), unde personajul sufera niste modificari doar de dragul modificarilor: micutul cowboy nu mai e atat de mic ci s-a cam ingrasat- cowboy supraponderali nu prea cred ca au existat, viata de cowboy fiind una grea si solicitanta, deci aceasta schimbare de design deja il indeparteaza de preocuparea principala a personajului. Mustata i-a fost facuta si mai mare, ba chiar a devenit elementul de design cel mai vizibil, si s-a contopit cumva cu barba... daca inainte gura personajului era SUB mustata, in noul design gura este asezata chiar pe mustata, care de fapt e o barba alungita... Palaria exagerat de mare si amuzanta din design-ul clasic a devenit acum o simpla palarie, fara vreun rol anume, altul decat faptul ca personajul trebuia sa aiba o palarie... o palarie oarecare... iar bandana neagra subtila din varianta clasica a devenit acum o adevarata cagula neagra care ii acopera toata fata si ocupa prea mult spatiu in detrimentul ochilor micsorati deasupra carora stau acum niste sprancene relativ obisnuite, fara personalitate. De fapt, intreg personajul e acum lipsit de personalitate si daca n-ar fi mustata supradimensionata ar putea fi confundat cu nenumarate personaje secundare din orice alt desen animat... Nu numai ca s-a indepartat de design-ul personajului original dar noul Yosemite Sam a pierdut pe drum multe din calitatile care il faceau un personaj iconic, amuzant si original!

Bonus: Yosemite Sam in seria de benzi desenate de la DC Comics "Jonah Hex", unde designul clasic a fost adaptat intr-un stil realist:

In ultimii ani au fost chiar cateva reinterpretari ale clasicelor Looney Tunes: in 2011 a fost lansat The Looney Tunes Show (2 sezoane, 26 de episoade), apoi seria Wabbit in 2015 (3 sezoane, 156 episoade) - produsa in Coreea de Sud si Filipine si seria Looney Tunes Cartoons 2019 (6 sezoane, 81 de episoade).



Dintre toate, seria Wabbit este cea care se remarca printr-un neinspirat character REdesign, aducand modificari personajelor care nu fac decat ca acestia sa isi piarda din personalitate si sa devina niste personaje generice care parca seamana cu originalele. In schimb, cel mai nou reboot al Looney Tunes, mai exact Looney Tunes Cartoons, s-a reintors la designul personajelor din Golden Age of Cartoons din anii '40, design care poarta amprenta legendarului Tex Avery:
model sheet de Tex Avery (1940)

Bugs Bunny in Looney Tunes Cartoons (2019)

Daca tot suntem la capitolul Looney Tunes, trebuie mentionata metamorfoza personajului Egghead in Elmer Fudd:

totul despre asta aici: [video]

Din pacate, oricat s-ar chinui Warner Bros. sa readuca Looney Tunes in atentia publicului modern, producatorii nu se pot apropia de succesul Mickey Mouse shorts (2013-2019) care au reusit sa respecte mostenirea personajelor clasice dar in acelasi timp sa le reinterpreteze designul si sa le dea viata int-un nou stil de animatie. Daca mai adaugi scenarii bine scrise, amuzante si pline de "easter eggs" atunci succesul e garantat. Am mai vorbit despre asta si in primul articol din seria Character REdesign [aici]. Foarte probabil si bugetul de productie al studioului Walt Disney a fost mai mare ca cel al Warner Bros, dar asta si pentru ca "return of investment" e considerabil mai mare, tinand cont ca nimic nu se compara cu industria Disney de merchandising, parcuri de distractii, jocuri video etc 

Urmand reteta din Mickey Mouse Shorts, Disney a mai relansat niste personaje clasice: in 2021 Chip & Dale au prins din nou viata in seria Chip&Dale - Park Life (2 sezoane, 18 episoade). Simpaticele veverite au primit un redesign fresh, simplificat dar care pastreaza trasaturile clasice: Chip este cel responsabil, matur si istet, el are nasul mic si negru ca un "choclate chip" (de unde si numele) iar Dale are nasul mai mare si rosu si dintii departati pentru un aspect mai "goofy"  

mai multe despre evolutia Chip & Dale: [aici]

Si spin-off-ul "Chip'n Dale Rescue Rangers", popular la inceputul anilor '90, a primit un facelift in filmul cu acelasi nume din 2022, personajele fiind adaptate pentru "live action", pastrandu-se foarte fidel design-ul original. Un aspect inedit al filmului este ca Dale apare 3D, pe cand Chip ramane 2D.

De la un redesign bun trecem la un redesign... oribil, si dintre toate adaptarile clasicelor desene animate Disney in live action Mica sirena iese in evidenta... si dincolo de faptul ca nimeni nu a cerut aceste remake-uri (inafara de lacomia si lipsa de imaginatie a producatorilor Disney) s-a reusit transformarea unor personaje adorabile in niste anomalii care iti pot da cosmaruri pentru tot restul vetii:
Cat despre cum a inceput Disney si ce a ajuns se pot spune foarte multe, dar nu asta face subiectul articolului, in schimb fiti cu ochii pe noul Snow White la care se lucreaza acum pentru ca are toate sansele sa castige titulatura de "worst movie ever made" (asta daca nu cumva Disney va renunta la film cu totul din cauza reactiei publicului)

Pe de alta parte, adaptarea lui Pinocchio din 2022 [trailer] respecta foarte fidel designul original al personajului principal din 1940 iar povestea are cateva mici schimbari, dar binevenite, astfel incat nu simti ca vezi EXACT aceeasi poveste doar ca 3D: 
Bonus: prima varianta de Pinocchio de prin 1939:

Revenind la Pinocchio din 2022 Tom Hanks il interpreteaza pe batranul Gepetto si chiar reuseste sa-i dea viata in mod credibil.

Dar si aici s-a strecurat un redesign fara de care am fi putut trai linistiti. Simpaticul Jiminy Cricket, constiinta lui Pinocchio, e adaptat in 3D si devine un pic cam PREA realist, imprumutand mai mult din trasaturile unui greier adevarat... ce-i drept, daca nu esti prea atasat de personajul original, accepti destul de usor noul look pentru ca personalitatea e aceeasi:





Dar daca cumva din intamplare ai auzit de Ward Kimball (unul dintre legendarii "9 old men" de la Disney) si de procesul sau de creatie, parca totusi preferi varianta originala. Ward, ca Junior Animator animase cateva scene din Alba ca Zapada care nu au ajuns in varianta finala a filmului (Seven Dwarfs deleted scene: [clip]), asa ca, suparat, s-a dus la Walt Disney pentru a-si da demisia, doar ca acesta l-a convins sa ramana si i-a oferit o promovare - Animation Supervisor pentru un personaj din urmatorul lung metraj al studioului - Pinocchio, iar personajul era chiar Jiminy Cricket:

Prima misiune a lui Ward Kimball a fost sa creeze personajul, asa ca mai intai a studiat imaginea unui greier adevarat si nu i-a placut deloc insecta tepoasa si neprietenoasa (1) care trebuia sa devina un personaj placut de toata lumea. Apoi l-a antropomorfizat si l-a facut sa stea in picioare (2), dar tot arata respingator! S-a intors atunci la designul unui greier din scurt metrajul "The Grasshopper and the Ants" din 1934 (3) pe care l-a adaptat pastrand cate ceva din trasaturile unui greier (4) si in urma mai multor consultari cu ceilalti animatori de la studio, l-a facut tot mai simpatic (5) ajungand in final la un omulet (6) care e GREIER doar pentru ca I SE SPUNE greier! singurele trasaturi pastrate din carcateristicile unui greier adevarat fiind prelungirea hainei care aduce aminte de coada (asa cum e notat si in model sheet-ul de mai sus) si pozitia... cracanata a picioarelor, in schimb s-a renuntat la toti tepii, antenele, mainile extra si picioarele alungite reusind sa contureze un personaj simpatic, original si functional! Mai multe principii de character design [aici] si [aici]
desene facute de Ward Kimbal pentru a explica procesul de creatie

Alte detalii interesante despre simpaticul greieras ar fi ca se spune ca personajul a imprumutat din aspectul si manierismele creatorului sau, Ward Kimball, si ca numele Jiminy Cricket ar veni de la expresia "Jiminy Christmas" folosita pe la 1800 in loc de... "Jesus Christ" (cand cineva, de exemplu, se lovea din greseala cu ciocanul peste deget, in loc sa scape o injuratura sau o blasfemie spunea "Jiminy Christmas", ca si cum ai zice in romana "baga-mi-as... mana in buzunar" in loc sa zici ce voiai sa zici de fapt). Mai multe despre Ward Kimball si Jiminy Cricket [aici]

Cat despre celelate redesign-uri din noul Pinocchio nu are rost sa vorbim...


Si daca tot suntem la capitolul Disney si mai exact vulpi... exista voci care spun ca designul vulpii Robin Hood din 1973 - a fost adaptat in 3D pentru a da viata lui Nick din Zootopia din 2016:
Ba mai mult, povestea din Robin Hood si cea din Zootopia au loc in acelasi univers, de aceea multe personaje din cele 2 productii par sa aiba foarte multe in comun, nu doar ca proportii dar si ca atitudine in general, practic acelasi character design (aspect fizic + personalitate)
Nu se pune problema de plagiat (mai ales ca in 2006 Disney a cumparat Pixar pentru 7.4 miliarde!!! $), ci mai degraba un TRIBUT adus de talentatul character designer Corey Loftis generatiilor de creatori dinaintea sa, care au dat nastere unor personaje atat de reusite!

O adaptare (si o evolutie) reusita a unui personaj clasic in 3D este noul Mario din Super Mario Bros Movie [trailer]. Personajul are o istorie interesanta de la jocurile pixelate lansate de Nintendo la inceputul anilor '80 (care sunt strans legate de explozia industriei jocurilor video din anii '80-'90) pana la peste 200 de jocuri in ziua de azi, seriale de desene animate, benzi desenate, boardgame si jucarii de tot felul... de fiecare data respectand designul si lumea personajului indragite de un fanbase masiv care nu ar permite deraieri de la original. De mentionat ca Mario a aparut prima data in jocul Donkey Kong din 1981 (si de abia in 1985 in Super Mario care l-a facut intr-adevar faimos) unde nu avea nume si neoficial era numit JumpMan. Si mai interesant e faptul ca dezvoltatorii de la Nintendo spun au folosit ca inspiratie dinamica personajelor Popeye, Olive si Bluto - care au fost adaptate in Mario (eroul - Popeye), Printesa (damsel in distress - Olive) si Donkey Kong (bruta violenta cu care se infrunta eroul pentru a salva printesa - Bluto).

Si la final ajungem la un character REdesign... neasteptat: nimeni altii decat Beavis and Butt-Head, personaje sinonime cu generatia Mtv din anii'90, personaje care in 2023 sunt din nou "pe micile ecrane" sau mai bine zis pe monitoare! Ce e inedit e faptul ca de-a lungul timpului personajele nu s-au schimbat deloc: de la scurt metrajul "Frog Baseball" facut de Mike Judge in camera sa in 1992 pentru Liquid TV (sectiune de animatii scurte pentru Mtv intre 1991 - 1995), la cele 8 sezoane din perioada 1993 - 1997 de care s-au indragostit instant milioanele de adolescenti care stateau cu ochii lipiti de Mtv, filmul Beavis and Butt-Head Do America din 1996 si pana la Beavis and Butt-Head Do the Universe si cele 2 noi sezoane lansate in 2022 si 2023: 
schitele pentru prima animatie "Frog baseball"

"Frog baseball" 1992 (episod pilot)
seria pentru Mtv 1993-1997
noua serie 2022-2023

Bineinteles animatia a fost rafinata de-a lungul timpului (s-a si trecut de la animatie traditionala la cea digitala iar bugetele s-au marit considerabil), dar character design-ul, umorul si  atmosfera generala au reusit sa ramana aceleasi, secretul fiind faptul ca Mike Judge, creatorul celor 2 personaje - adevarate pop icons chiar si astazi, s-a aflat tot timpul "la butoane", tot el face si vocile celor mai multe dintre personaje si bineinteles rasul idiotic devenit un adevarat trademark al stupiditatii. Chiar si cele 28 de editii ale seriei de benzi desenate produse de Marvel intre 1994 si 1996 pastreaza foarte fidel viziunea si umorul lui Mike Judge, cunoscut si pentru filmul Idiocracy (2006) si serialele King of the hill si Sillicon Valley

Foarte reusita la capitolul character REdesign este imabtranirea cel 2 personaje, foarte credibila atat ca aspect fizic cat si ca personalitate si modul cum interactioneaza cu lumea moderna:


Beavis si Butt-Head par sa faca saltul in timp si incearca sa cucereasca noi generatii, chiar daca in societatea de astazi suprasaturata de social media si political corectness nu au nici pe departe acelasi impact si succes ca in anii '90... Mai rar o serie si niste personaje cu o viata atat de lunga care sa reuseasca totusi sa-si pastreze acelasi suflu si aceeasi energie, fiind din pacate destul de obisnuit ca serialele sa se cam strice de la un sezon la altul, fie creatorii incep sa ramana fara idei, fie se schimba echipa cu totul, probabil cel mai elocvent exemplu fiind Dexter's Laboratory, despre care am vorbit mai pe larg [aici]


Alte articole despre Character REdesign aici:  prima parte (Mickey Mouse, Bugs Bunny, Sonic, Asterix, Popeye, Pif)partea a doua (Nu pagadi, Garfield, Rocky & Bullwinkle, Captain Caveman, Fred Flintstone, Jellystone, Primal)partea a treia (character design multiplicat) si aici articole dedicate: DexterAnthill MobDonald DuckLucky Luke
Octav Ungureanu 
ilustrator & autor comics 
editor Revista Comics 
organizator Bucuresti ComicsFest