Ca freelancer
esti prins intre doua lumi. Una care este universul tau si pentru care faci
ceea ce faci: arta ta. Vrei sa fii liber sa creezi, sa dai frau liber
creativitatii, sa nu fii limitat decat de imaginatie.
Acesta este
motivul pentru care faci freelancing si nu esti un ilustrator care trage linii
pentru o corporatie. Apoi, este cealalta lume. Nu-ti displace, dar iti fura din
timp, energie si pare ca te stoarce de creativitate – client service-ul.
Trebuie sa dai telefoane, skype meeting-uri, e-mail-uri. Toate acestea iti fura
timp pretios, timp pe care l-ai putea investi in munca ta in mod efectiv. Sa nu
mai vorbim de toata bataia de cap implicata de convingerea clientului,
modificari, alte e-mail-uri. Asta, in cazul fericit in care nu esti ca
majoritatea freelancer-ilor, intr-o stare continua de cautare a clientilor.
Lumea aceasta, pentru cei mai multi creativi este, in cel mai bun caz,
dezordonata, irelevanta, dar cumva, intr-un mod neinteles de nimeni, necesara.
In cel mai rau caz, ea devine confuzie si haos fara limite si sursa nesfarsita
de frustrari.
Adevarul este ca
nu toata lumea stie sa pastreze un echilibru intre cele doua. Nu toti artistii
grafici se pricep la sales si client service la fel de bine ca la ilustratii.
Dar nici nu trebuie. Dincolo, in lumea mai buna, in State, UK, Japonia, Franta
si Suedia (si nu numai) – in toate tarile acestea unde design-ul grafic,
ilustratiile si animatia este la ea acasa, ilustratorii si artistii grafici in
general au ceea ce se numeste un impresar, care se ocupa ca in lumea client
service-ului totul sa mearga bine. Clientii sa vina, proiectele sa nu se
termine, banii sa intre in cont la timp, portofoliul tau sa ajunga sa fie cat
mai vizibil.
Daca
iti surade ideea aceasta, exista si in Romania o astfel de agentie, care cauta
ilustratori cu care sa colaboreze in regimul prezentat doua randuri mai sus.
Buzz este prima agentie de impresariat dedicata ilustratorilor romani.
Functioneaza destul de simplu. Portofoliul tau ajunge in baza lor de date, iar
ei cauta clienti care sa potriveasca stilului tau
grafic, dupa care se asigura ca tie sa-ti intre banii la timp si sa nu faci
altceva decat sa ilustrezi. Ei se ocupa de promovarea artistului, atat online,
cat si offline. Gasesti mai multe informatii pe site-ul lor, aici: www.buzzillustration.com.
Este frustrant
cand cea mai mare parte din timp o petreci in comunicare directa cu clientul in
loc sa creezi ceva pentru el. Timpul, pe langa talent este cel mai pretios asset al unui artist grafic. Nu-l risipi
cand exista solutii mai bune la indemana.
No comments:
Post a Comment