Thursday, November 20, 2014

Buzz Illustration: Sunt artist, nu client service





Ca freelancer esti prins intre doua lumi. Una care este universul tau si pentru care faci ceea ce faci: arta ta. Vrei sa fii liber sa creezi, sa dai frau liber creativitatii, sa nu fii limitat decat de imaginatie. 


Acesta este motivul pentru care faci freelancing si nu esti un ilustrator care trage linii pentru o corporatie. Apoi, este cealalta lume. Nu-ti displace, dar iti fura din timp, energie si pare ca te stoarce de creativitate – client service-ul. Trebuie sa dai telefoane, skype meeting-uri, e-mail-uri. Toate acestea iti fura timp pretios, timp pe care l-ai putea investi in munca ta in mod efectiv. Sa nu mai vorbim de toata bataia de cap implicata de convingerea clientului, modificari, alte e-mail-uri. Asta, in cazul fericit in care nu esti ca majoritatea freelancer-ilor, intr-o stare continua de cautare a clientilor. Lumea aceasta, pentru cei mai multi creativi este, in cel mai bun caz, dezordonata, irelevanta, dar cumva, intr-un mod neinteles de nimeni, necesara. In cel mai rau caz, ea devine confuzie si haos fara limite si sursa nesfarsita de frustrari.

Adevarul este ca nu toata lumea stie sa pastreze un echilibru intre cele doua. Nu toti artistii grafici se pricep la sales si client service la fel de bine ca la ilustratii. Dar nici nu trebuie. Dincolo, in lumea mai buna, in State, UK, Japonia, Franta si Suedia (si nu numai) – in toate tarile acestea unde design-ul grafic, ilustratiile si animatia este la ea acasa, ilustratorii si artistii grafici in general au ceea ce se numeste un impresar, care se ocupa ca in lumea client service-ului totul sa mearga bine. Clientii sa vina, proiectele sa nu se termine, banii sa intre in cont la timp, portofoliul tau sa ajunga sa fie cat mai vizibil. 

Daca iti surade ideea aceasta, exista si in Romania o astfel de agentie, care cauta ilustratori cu care sa colaboreze in regimul prezentat doua randuri mai sus. Buzz este prima agentie de impresariat dedicata ilustratorilor romani. Functioneaza destul de simplu. Portofoliul tau ajunge in baza lor de date, iar ei cauta clienti care sa potriveasca stilului tau grafic, dupa care se asigura ca tie sa-ti intre banii la timp si sa nu faci altceva decat sa ilustrezi. Ei se ocupa de promovarea artistului, atat online, cat si offline. Gasesti mai multe informatii pe site-ul lor, aici: www.buzzillustration.com.


Este frustrant cand cea mai mare parte din timp o petreci in comunicare directa cu clientul in loc sa creezi ceva pentru el. Timpul, pe langa talent este cel mai pretios asset al unui artist grafic. Nu-l risipi cand exista solutii mai bune la indemana.

No comments:

Post a Comment