Friday, February 8, 2013

De la “Atelier BD” la “Legendele Dacilor – Personaje”

1Totul a început de la organizarea atelierelor de benzi desenate pentru copii! “De la 8 ani am participat în Mangalia, oraşul în care m-am născut şi am crescut, la diferite concursuri de desen: desen pe asfalt, pictură şi grafică, împreună cu alţi copii” ne spune Mihai Ionut Grăjdeanu, autor al primului roman grafic despre fotbal „Ciutanul” şi a ltor volume de benzi desenate: După Gratii,  O scrisoare pierdută, trilogia Ciutanul,  Istoria alternativă a literaturii române în benzi desenate,  Legendele Dacilor Liberi – Piatra Sacră  si revista de benzi desenate pentru copii „Atelier BD”. “Mesajul revistei este simplu: promovarea copiilor talentaţi la desen şi pasionaţi de bandă desenată. Eu coordonez revista dar talentul copiilor o dezvoltă.” continuă Mihai. “Primul număr al revistei m-am hotărât să îl fac, după ce am realizat mai multe ateliere de bandă desenată împreună cu copiii. După aceste ateliere, am strâns foarte multe desene şi nu ştiam ce să fac cu ele, aşa că mi-a venit ideea de a le publica într-o revistă în variantă online. Revista a început să devină cunoscută printre părinţii copiilor, aşa că primesc e-mail-uri cu propuneri de publicare. În revistă avem şi un concurs, bineînţeles cu premii.  Concursul se numeşte: Creează o bandă desentă şi poţi câştiga! Pot participa copii cu vârste de până la 14 ani şi pot trimite pagini de bandă desentă, revista însă primeşte şi publică  şi desene în creion sau picturi. Eu nu mă consider un profesor, ci doar am creat un loc, un grup unde copiii pot trimite desene şi în acelaşi timp pot vedea alte desene ale altor copii de aceeaşi vârstă.”
12Revista a ajuns la numărul 4 cu participanţi din toată ţara, iar numărul mare de copii strânşi în jurul acestui proiect, l-a determinat pe Mihai să le pregătească acestora o nouă surpriză. “Momentan pregătesc o revistă pentru a participa pe aleea artiştilor la Comi-Con 2013,  la sfârşitul lunii martie in Bucureşti. Acolo voi lansa revista numită : Legendele dacilor – Personaje, care va conţine o serie de poveşti bazate pe miturile traco-geto-dacilor printre care: Legenda lui Zamolxis, Legena lui Omu, sau  Zânele din grotă. Revista va avea de asemenea bandă desenată, plus un concurs cu premii pe măsură.”
Mădălina Corina Diaconu (Clubul Presei Transatlantice 8.02.2013)
AUDIO: De la "Atelier BD" la "Legendele Dacilor - Personaje" (Romanian Global News)
revista “Atelier BD” se poate rasfoi aici
http://mihaibd.blogspot.ro/
http://ciutanul.blogspot.ro/

No comments:

Post a Comment