Definitie:
Corporate Memphis (nume alternative: Alegria art, big tech art, flat art sau globohomo art (uneori derizoriu) este un termen folosit pentru a descrie un stil de artă plat, geometric, larg asociat cu ilustrațiile Big Tech spre sfarsitul anilor 2010 si inceputul anilor 2020. A fost criticat de unii ca fiind neinspirat sau distopic, deși unii ilustratori au apărat stilul, arătând ceea ce ei pretind a fi legitimitatea sa artistică.
Origini:
Arta plată s-a dezvoltat din ascensiunea programelor de grafică vectorială și o nostalgie pentru ilustrația modernă de la mijlocul secolului. A început să aibă tendințe în ilustrația editorială și în special în industria tehnologiei, care s-a bazat pe ilustrații simple și scalabile pentru a umple spațiul alb și a adăuga un plus vizual aplicațiilor și paginilor web. Stilul a fost popularizat pe scară largă atunci când Facebook a introdus Alegria, un sistem de ilustrare comandat de la agenția de design Buck Studios și ilustratoarea Xoana Herrera în 2017. Numele Corporate Memphis provine din titlul unui panou Are.na care a adunat exemple timpurii și este o referire la Memphis Group, un grup de design din anii 1980, cunoscut pentru culorile strălucitoare, modelele copilărești și formele geometrice. Deși numită de unii artă globohomo (prescurtarea de la omogenizare globală), acest termen a fost, de asemenea, folosit în derizoriu.
Caracteristici vizuale:
Motivele comune sunt personaje umane plate în acțiune, cu trăsături disproporționate, cum ar fi membre lungi și îndoite, trunchiuri mici, trăsături faciale minime sau inexistente și culori strălucitoare fără nicio amestecare. Alegria de la Facebook folosește culori de piele nereprezentative, cum ar fi albastru și violet, pentru un aspect universal, deși unii artiști care lucrează în acest stil optează pentru culori și caracteristici ale pielii mai realiste pentru a arăta diversitatea.
Reactii:
Odată ce Facebook a adoptat stilul, ubicuitatea bruscă a graficii vectoriale a dus la o reacție critică. Stilul a fost criticat pentru că este generic, leneș, suprautilizat și încearcă să igienizeze percepția publicului asupra marilor companii de tehnologie, prezentând interacțiunea umană într-un optimism utopic. Critica la adresa stilului de artă este adesea înrădăcinată în anxietăți mai mari cu privire la industria creativă sub capitalism și neoliberalism. Unii au susținut că, în ciuda criticilor, Corporate Memphis are o profunzime și o varietate neașteptate și merită să fie înțeles pe propriile merite dincolo de o asociere cu distopiile tehnologice.
articol preluat si tradus de [aici]
alte surse:
"Blue people and long limbs: How one illustration style took over the corporate world" [link]
"What is Corporate Memphis and why is it everywhere" [link]
No comments:
Post a Comment